Utvärdering - fullcheek

Köpte ju ett fullcheek till Falco för någon vecka sen, och nu kan jag känna att jag fått kläm på det! Falco är oerhört känslig för om bettet rör sig för mycket i munnen och har då svårt att fokusera. Det har dock blivit bättre ju mer han lärt sig och ju stadigare han blivit också. Han har ju rört/kastat mycket på huvudet i början när han var svagare och hade sämre balans och då har ju bettet rört sig och stört i munnen, och då har han kastat huvudet ännu mera! Nu arbetar han mer och längre på halsen och är allmänt mer stadig, så det är inte riktigt samma problem längre, men som med ett fullcheekbett så ligger det ju ännumera stadigt och han verkar trivas väldigt bra på det! Det känns skönt att ha hittat ett bett som verkligen passar honom och mig! Så det är ett tips för den som har samma problem som vi haft. 
Ett annat bett som jag gärna skulle vilja testa är ett Golden wing från Stübben, men det får bli den dagen jag känner att jag har råd (läs:lust) att lägga över 1000 kronor på ett bett!



Allmänt, Utrustning | |
Upp